Kaapkust - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu Kaapkust - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu

Kaapkust

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

06 Juni 2016 | Ghana, Cape Coast

Kaapkust of terwijl cape coast. Afgelopen weekend zijn jet en ik naar capecoast geweest. Na een lange trotro rit van 6uur kwamen we in de stromende regen in cape coast aan. Ons plan was eigenlijk vanaf cape coast door te reizen naar kakum national park om daar in een boomhut te slapen. Maar door de harde regen leek het ons toch niet zo'n slim plan om nog een uur naar kakum te reizen en daar in het bos aan te komen in de regen. Snel op booking.com gekeken en met de taxi naar een hotel gereden. Een hotelletje 1 km van het centrum en capecoast castel. Dus wij in de taxi komen we ergens aan boven op een modder weg naar boven lopen. Aangekomen bij het hotel zien we wel een super mooi uitzicht over cape coast wij het hotel in lopen maar nergens is iemand te bekennen. Kamers in roepen niemand maar er lag wel overal schoonmaakspullen het was best een beetje 'creapy' . Weer terug naar buiten gelopen en nog even rond gekeken kwamen we eindelijk iemand tegen en konden we een kamer boeken. Uiteindelijk was het een prima mooie kamer. Savonds zijn we naar Oasis geweest en hier Renee en haar moeder tegen gekomen en samen met hun lekker wat gegeten en een coctail gedronken. De volgende dag weer optijd uit bed. Er was geen ontbijt bij het hotel dus zijn maar weer gaan ontbijten waar we de vorige avond wat hadden gegeten. Na het ontbijt door naar capecoast kastel. Een fort die ooit gebouwd is door de Portugezen over genomen is door de Nederlanders en daarna veroverd is door de Britten. De Britten hebben in dit fort het langste gezeten. Het fort heeft 2 kerkers een mannen slaven kerker en een vrouwen slaven kerker. De man vertelde dat ze met honderden soms in deze ruimten zaten en hier weinig eten zonder ventilatie in hun eigen kots uitwerpselen en bloed moesten leven. Daarnaast was er een isoleercel. En een door of no return' wanneer je als slaaf door deze deur ging ging je de boot op en kwam je nooit meer terug. Hiernaast waren er ook mooie vertrekken van gouverneurs etc met uitzicht op zee. Al deze verhalen maken best wel een indruk. Wij waren ook de enige twee blanke in de groep van de rondleiding en het voelde toch vreemd als je hoort wat op deze plek jaren geleden is gebeurd.
Na de rondleiding nog wat drinken gehaald en souvenirs geshopt. Hierna door naar de trotro station en naar huis want we hadden nog een reis van 6 uur in het vooruitzicht.

Al met al kort in cape coast geweest maar wel een super leuk weekendje hier gehad. Nu nog precies tien dagen te gaan en dan naar huis. Groetjes en kusjes uit ghana!

• 07 Juni 2016 - 00:11

Kitty:

Wij tellen af maar je maakt en ziet wel veel bijzondere dingen! Liefs en kus van ons