Eerste dagen stage en weekend - Reisverslag uit Big Ada, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu Eerste dagen stage en weekend - Reisverslag uit Big Ada, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu

Eerste dagen stage en weekend

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

15 Februari 2016 | Ghana, Big Ada

Donderdag vrijdag en maandag eerste 3 stage dagen gehad. En het is wachten wachten wachten. Er zijn bij elkaar 2 fysiotherapeuten en 3 assistenten. Er zijn ongeveer 10 patiënten per dag en vrijdag bijvoorbeeld maar2 daarnaast zijn er 2 patiënten op de w.a.r.d. (In het ziekenhuis). Je kunt je wel voorstellen het is veel wachten en kijken. Van de week gaan we beginnen aan ons project dus dan zullen we meer daar me bezig zijn.

Fysiotherapie is hier veder wel goed ontwikkeld wat me erg verbaast. De therapeuten maken zelf x-rays en kunnen die ook aflezen daarnaast doen ze gipsen en nog veel meer wat wij in Nederland niet doen als fysiotherapeut. Ook zijn ze veel bezig met recencies/evident based ze hebben ook een tablet waar ze dingen in opzoeken als het nodig is.
Vooral Emos een van de 2 fysiotherapeuten is erg aardig en weet veel. Hij legt alles uit en heeft veel interesse. Hij heeft zegt hij les gehad van Nederlandse mensen en vond het leuk dat er dus Nederlandse studenten kwamen. Wat voor ons natuurlijk ook heel leuk is.

Na 2 dagen stage was het tijd voor weekend. Vrijdag avond hebben we op straat gegeten noodles wauw pittig!!!! Daarna wat gedronken in onze ‘stam’ pool café Freedom. Hier lekker wat ‘club’ bier gedronken en gepoold. Zaterdag hebben we een boottocht gedaan over de volta rivier. We zijn allerlei eilanden af gevaren waaronder een rum eiland en een krokodillen eiland. Daarnaast heerlijk uitgewaaid op de boot en lekker ontspannen. S’avonds zijn we naar een strand feest geweest bij cocoloco. Het viel een beetje tegen iedereen stond op straat maar uiteindelijk binnen waren de mensen op 1 hand te tellen. Zondag (Valentijnsdag) hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we s’middags naar aqua safari geweest. Hier komen de echt rijke Ganeese mensen je ziet gelijk dat het andere type mensen zijn dan hier in het dorp een beetje arrogant zelfs. Aqua safari heeft ezels op groen gras in de tuin en een waterval met pelikanen en pauwen op het strand (even voor een indruk). Valentijnsdag is hier een big happening dus s’avonds zijn we naar Valentijnsfeesten geweest, iedereen is in het rood en gaat naar de feesten toe. Wauw wat kunnen de mensen hier dansen zeg!! Na een kort nachtje slapen vandaag weer stage gehad terug naar wat voortaan het dagelijkse leven voor mij hier wordt de komende 17 weken.....