Holiday - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu

Holiday

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

15 Mei 2016 | Ghana, Ada Fua

Holliday.
Een week alweer na mijn vakantie in ghana maar wil jullie toch even laten weten wat ik allemaal gedaan heb

1. Kingsday
In ghana hebben we ook Koningsdag gevierd niet op de dag zelf maar het weekend erna. De Nederlandse ambassade had een feest georganiseerd in accra. Voor 80 cedi entre heel de avond drinken en Nederlandse snacks. En met Nederlandse snacks bedoel ik bitterballen broodje friekkandel !!! Jammie heerlijk na 3 maanden alleen maar Ghanees eten hahah. Na he feest van de ambassade zijn we doorgegaan naar osu een luxe wijk in accra. Hier zijn we naar een club gegaan. Na Koningsdag lekker uitgeslapen en terug naar osu om hier een broodje kebab te eten en Italiaans ijs mmmmmm. Deze wijk is weer het omgekeerde dan wat je van ghana verwacht de mensen die er rondlopen zijn allemaal rijk en lopen ook allemaal in westerse kleren.
Hierna doorgegaan naar la badi beach of tewel la plessure beach. Het was 1 mei wat een feestdag is in ghana dus het was mega druk op het strand met muziek. Hier nog een slang om mijn nek gehad lekkere worsten gegeten en wat gedronken.

2.watervallen
Maandag door met z'n 7en naar de watervallen. Hier hebben we gekampeerd. Alles was geregeld een tent recht aan de watervallen werd voor je opgezet avond eten op een vuurtje gemaakt een kampvuur en muziek met djembe. De volgende ochtend werd je wakker met een prachtig uitzicht en konden we douchen onder de waterval. Deze ochtend ook een wandeling gemaakt naar de higher falls. Dit was een tocht van 2 uur klimmen maar was het zeker waart hier ook weer lekker afgekoeld onder de watervallen en daarna weer 2uur terug gelopen

3.Meet me there.
Op woensdag lekker naar meet me there gegaan om bij te komen van al het reizen en even wat rust in het midden van de week. Dit is een plek aan de overkant van de rivier waar je met een boot kan komen. Hier kan je lekker ontspannen zwemmen zonnen en eten.

4.Kumasi
Vrijdag weer reizen. Door naar Kumasi naar het bosumtwi lake. Een meer net onder kumasi. Hier hebben we paard gereden rondom het meer. Zondag weer terug naar huis we bedachten om een vip bus te nemen in plaats van een trotro. Een touring bus met airco voor maar 3 cedi meer. Dit was toch een minder goed plan achteraf want we hebben 3 uur staan wachten tot heel de bus vol zat voor we vertrokken. Dus in plaats van half 11 vertrokken we om kwart voor 2. Hierdoor jammer genoeg onwijs laat terug in ada foah.

Al met al dus een super vakantie gehad. Als je zou vragen wat is het gaafste is het slapen aan de waterval dat is echt super.

Afgelopen week weer stage gelopen zoals het altijd is geweest sinds ik hier in ghana ben. Donderdag stond weer op de planning om naar de communities te gaan voor educatie maar net voor we vertrokken was er een flinke regenbui. Door de regen zijn de wegen naar de communities veel te slecht om er te komen en ging het jammer genoeg niet door. Zo zie je weer niets valt hier te plannen in ghana ze leven met de dag. In Nederland gaat alles door met de regen maar hier valt alles stil de stroom gaat uit, de wegen zijn niet begaanbaar, en zonder stroom ook geen water.

Nu nog precies een maand en dan ben ik thuis en zet ik voet op Nederlandse bodem. 15 juni 8:00 om precies te zijn. Ik begin Nederland de laatste tijd wel echt te missen maar ik denk dat ik ghana ook weer wel ga missen wanneer ik in Nederland ben. Ik ga me dan denk ik ook pas beseffen hoe het leven hier echt was alles is hier normaal voor me geworden terwijl dat het allemaal best bijzonder is als je het gaat vergelijken me mijn leven in Nederland.

Tot over een maand iedereen.


  • 16 Mei 2016 - 11:21

    Mama:

    Hoi schat, het ziet er weer fantastisch uit. Geniet nog een maandje, eigenlijk eigenlijk een lange vakantie nog maar;-)
    Dikke kus van mama

  • 16 Mei 2016 - 11:24

    Pap:

    Hoi die Myrthe,
    Leuk verhaal zeg!!

    de tijd vliegt! 4,5 maand en dan nu nog maar vier weken te gaan...

    als je straks terugkijkt op je tijd in Ghana dan kijk je daar met trots en plezier op terug, dat weten we zeker.

    Op naar de laatste weken en dan lekker terug in het koude kikkerlandje ;-)

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Ada Fua

Ghana

Stage/minor in ada foah Ghana!

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2016

Kaapkust

31 Mei 2016

2 weekjes nog te gaan!

15 Mei 2016

Holiday

28 April 2016

Eerste educaties en keizersnee

14 April 2016

mommy and daddy!!!
Myrthe

Studente fysiotherapie die 4,5 stage gaat lopen voor haar minor in Ghana (ada foah)

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6046

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 15 Juni 2016

Ghana

Landen bezocht: