Strand, reggae, surfen en dreadlocks - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu Strand, reggae, surfen en dreadlocks - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu

Strand, reggae, surfen en dreadlocks

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Februari 2016 | Ghana, Kokrobite

Kokrobite.
Na stage vrijdag gelijk doo spullen pakken en naar clinic junction in ada foah om een trotro te pakken. We gaan met z'n alle naar kokrobite. Kokrobite is een strand bij accra waar je heerlijk kan realexen kan surfen en onwijs goed kan feesten. Na 3 uur reizen met trotro-trotro-taxi uiteindelijk ongeveer 5 uur aangekomen. Hierna lekker opgefrist en gaan eten bij Italian graden. Een onwijs mooie plek met lichtjes, muziek (echt een soort hippi sfeer) met heerlijk italiaans eten pasta pizza enz. Mmmmmm heerlijk na 2 weken vooral rijst eten. Na het eten door naar het eerste feest hier is een drumband aan het spelen life en zijn er een aantal mensen aan het dansen. Vanuit het feest kun je zo het strand op lopen en lekker worstjes eten ook kun je boven op een gebouw gaan zitten en met een biertje met trommels op de achtergrond uitkijken over zee.
Na dit zijn we nog doorgegaan naar de bar die ernaast ligt dizzy lizzy hier is een reggae band aan het spelen en kijk je weer uit over zee. Dat er een reggae band speelt is ook wel te merken overval waar je kijkt zie je rasta en dreadlocks.

Na een kort nachtje slapen want weer vroeg uit bed zaterdag. We gaan surfen!!
Na wat uitleg van Brad het water in en wat vond ik het super na een paar keer oefenen bleef ik staan wat gaaf vond ik het !
Na het surfen nog even op bed gelege want savond's stonden weer de volgende feesten op de planning.
Eerst weer naar de tent waar we gisteren ook voor het eerst waren om daar wat te eten een lekkere biefstuk op wat hier in Ghana ook niet veel te zien in mmmm! Hierna was er weer een live band met reggae muziek en veel mensen aan het dansen.
Na de hele gezellige avond naar bed en de volgende dag weer terug naar ada.
Zondag nog even naar accra mall om goede boodschappen te den en heeeeel veel chips te kopen want chips is schaars hier en heerlijk om te eten met die warmte haha.
Na weer een lange terug reis terug naar ADA waar weer de stage maandag begon.

• 24 Februari 2016 - 23:08

Mama:

Lekker contrast hoor van de skielatten naar een surfboard

• 25 Februari 2016 - 09:03

Corne:

Wat een leven Myrthe, klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan!

• 26 Februari 2016 - 14:08

Ineke:

Gelukkig voor jou dat ze er ook italiaans eten hebben dat vind je toch altijd zo lekker

• 26 Februari 2016 - 16:07

Je Pap:

Hey Feestbeest,
    Goed te lezen dat je naast je harde werken (stage en project) ook een beetje ontspanning hebt. ;-)
    de tijd zal wel voorbij vliegen op zo'n manier. heel goed!
    Enjoy!!

• 26 Februari 2016 - 16:44

Caitlin:

Erg leuk! Jij vermaakt je wel :)
    Succes en veel plezier weer! X

• 27 Februari 2016 - 19:56

Oma:

heerlijk om je zo te horen genieten ga zo door!!!!

• 07 Maart 2016 - 23:16

Monique Verhoeven:

Genieten met een grote 'G'! Dat is in ieder geval wat ik lees in je blogs. Prachtig om te lezen! Ik ga ook maar weer sparen denk ik. Wil ook wel weer eens zo'n beachparty meemaken ;) heerlijk hoor! Feest en werk ze!