First days's - Reisverslag uit Accra, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu First days's - Reisverslag uit Accra, Ghana van Myrthe Wit - WaarBenJij.nu

First days's

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

09 Februari 2016 | Ghana, Accra

Na veel voorbereiding van visum aanvragen, prikken halen tot tassen inpakken was het zondag eindelijk zover. Zondag ochtend om 8:00 vanuit Brussel vertrokken naar accra. Na een lange reis zijn we om 20:30 in accra aangekomen. Op het vliegveld al gelijk een hoop mensen die naar je toekomen die je tas willen dragen of simkaart willen verkopen.

Op het vliegveld werden we opgehaald door Ashley. Ashley is voor de komende maanden onze coach hier in ada foah en laat ons alles hier zien en geeft ons tips en begeleiding. Na we Ashley hadden gevonden zijn we naar het hotel vertrokken in accra en daar na een lange dag in het vliegtuig overnacht.

Maandag naar de accra mall gegaan en hier boodschappen gedaan en een Ghanese simkaart gehaald. Om te bellen heb ik nu een Ghanees nummer wat goedkoper is en whats app kan nog op mijn eigen nummer wat ideaal is. Wanneer je mij wilt bereiken kun je dus een whatsapp bericht sturen. Toen we aankwamen viel het gelijk op dat de lucht niet helder blauw is. Dit komt door de hamatan dit is een stofwolk vanuit de Sahara. De hamatan zo eigenlijk al weg moeten

Na de accra mall zijn we naar ada foah gereden. Dit is de plaats waar ik de komende maand zal verblijven en stage za gaan lopen. In ada zijn we eerst naar de naaister geweest om de maten op te nemen voor onze uniformen tijdens stage. Ik woon nu in een huis met 4 andere studenten jet natuurlijk en Maartje, Marije en pien. Daarnaast woont percy ook hier hij is een ghanese man en soort bewaker hij helpt altijd wanneer je iets nodig hebt. Het huis is groot we hebben 2 badkamers een woonkamer en 4 slaapkamers, ik zit samen met Jet op een slaapkamer.

Vandaag (dinsdag) s’ochtens met Ashley naar het ziekenhuis geweest waar wij stage gaan lopen. Hier hebben we de fysiotherapie ruimte gezien. Paul word onze begeleider en daarnaast werken er nog 4 andere op de afdeling. Ik moet zeggen het zag er beter en professioneler uit dan ik in eerste instantie in gedachten had. Het is geen grote ruimte maar wel de loopband een fiets wandrek en 3 kleine behandel ruimtes met een behandel bank erin. Naast de mensen die naar de praktijk komen behandelen ze ook patiënten in het ziekenhuis. Ze hebben ongeveer 10 patiënten per dag maar het kan wisselen van 7 tot 10 ongeveer.

Na ons ziekenhuis bezoek zijn we naar de markt gegaan in Kasseh. Wauw wat een indrukken. Het is er super druk iedereen door elkaar heen roepen en toeteren. Er is van alles te koop op de markt en hij is heel groot. Van groenten en fruit tot vis en stoffen en kleding. We hebben wat eten gehaald voor tuis en ik heb stof gekocht om hier een Ghanese juk te laten maken bij de naaister. Ik ben benieuwd naar het resultaat de foto’s volgen;-).

Nu lekker chillen in de tuin van het huis.

Akwaabe!

• 09 Februari 2016 - 17:22

Je Pap:

Hey die Myrthe! ;-)

Wat een leuk verhaal!!!! Goed bezig!!!!!!!!

Heel fijn te lezen dat de begeleiding zo goed is. Heerlijk toch dat je niet aan je lot wordt overgelaten!

Groetjes XXX

• 09 Februari 2016 - 17:24

Je Pap:

ps.....ben heel benieuwd naar je foto's met uniform en Ghanese Jurk..

• 09 Februari 2016 - 18:01

Mama:

Ha Myrthe,
    Goed verhaal hoor, heerlijk om mee te genieten van jouw fantastische ervaring!
    Ik ben ook heel benieuwd naar je nieuwe mode items;-)
    Liefs mama

• 09 Februari 2016 - 23:44

Oma:

Leuk om je op deze manier te volgen vond ik toen ook zo leuk van papa en mama.
    fantastisch dat je meteen al stof hebt gekocht voor een Ghanese jurk ben benieuwd.
    lieve groet van de oudjes